tag:blogger.com,1999:blog-7108291218131344377.post9047474412250959067..comments2013-10-06T18:53:06.427+02:00Comments on Blondies Vision: Dress Code in OfficeBlondiehttp://www.blogger.com/profile/18014671088591868910noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-7108291218131344377.post-77511769814039872252011-04-05T12:46:29.824+02:002011-04-05T12:46:29.824+02:00Hi Elias
You are right - men and women should not...Hi Elias<br /><br />You are right - men and women should not be treated differently. Very interesting to see your derss code policy - I am impressed with the level of details.<br /><br />Thanks for your comment<br />HelleBlondiehttps://www.blogger.com/profile/18014671088591868910noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7108291218131344377.post-14274833032185221192011-04-04T23:00:15.123+02:002011-04-04T23:00:15.123+02:00Hi,
Always a lovely issue to discuss and the ques...Hi,<br /><br />Always a lovely issue to discuss and the question is if men should be treated differently than women? Why should we not wear shorter trousers if it's hot? But the question is "how short" ... but that same question can be asked about the women’s dress? To short a short is not good, a short dress can be good (!), but as the rules are for all employees, then a short dress is not good…<br /><br />AS I see it, if the employee is relatively sane, then the employee will know what to wear, and what not to wear, in any given situation… hopefully :-)<br /><br />// Elias<br /><br />PS. Bermudas (3/4) is fine with me, but not if I know we have visiting CEO’s in the building – or if I’m participating in an external meeting…<br /><br />PPS. Below you will find Naviair’s dress code (but only in Danish)<br /><br />====<br /><br />1) Indledning<br /><br />Naviair ønsker både i forhold til omverdenen og internt i virksomheden at signalere professionalisme, seriøsitet og ansvarlighed. Medarbejdernes påklædning skal understøtte dette signal. <br /><br />Samtidig ønsker Naviair at være en virksomhed, hvor der er ”højt til loftet”, og hvor påklædningen ikke skal være højtidelig, hvor dette ikke er nødvendigt.<br /><br />Der er derfor fastsat følgende retningslinier for medarbejdernes påklædning når de er på arbejde i og/eller repræsenterer Naviair:<br /><br />Som hovedregel gælder, at medarbejderne i arbejdstiden klæder sig pænt – og har en god situationsfornemmelse.<br /><br />Vejledende kan f.eks. nævnes, at det ikke er acceptabelt med ekstremt korte shorts, hvorimod bermuda shorts er ok på varme dage.<br /><br />Det er ligeledes ikke acceptabelt med ekstremt korte kjoler og nederdele, små toppe, meget udringede bluser, badetøfler, snavset tøj o.lign.<br /><br /><br />2) Direkte kundekontakt/uniformsaftale<br /><br />De ansatte, som får udleveret beklædningsgenstande (f.eks. medarbejdere i receptionen) skal i arbejdstiden bruge disse, og bruge disse korrekt, forstået således at civil beklædning og udleverede beklædningsgenstande ikke synligt må blandes sammen.<br /><br /> <br />3) Møder med eksterne forbindelser, herunder internationale møder<br /><br />Det forventes, at medarbejderne ved møder med eksterne forbindelser påklæder sig præsentabelt og naturligt i forhold til den konkrete situation. <br /><br />Ved internationale møder forventes, at mænd og kvinder er forretningsmæssigt præsentabelt påklædt, hvilket i hovedreglen inkluderer jakke og slips for mænd. <br /><br />Ved møder med eksterne forbindelser (leverandører, kunder, ministerier m.v.) klæder medarbejderne sig efter forholdene. <br /><br />Medarbejderne kender for det meste deres kunder, leverandører m.v. - og det forventes, at medarbejderne klæder sig naturligt efter forholdene hos den enkelte kunde, leverandør m.v. – Der vil således ofte være forskel på påklædningen ved et møde med et IT-firma, et møde med Trafikministeriet og kontraktforhandlinger med en leverandør.Ceciliehttps://www.blogger.com/profile/00717059952137767076noreply@blogger.com